RSS

2011. február 7., hétfő

Ezerarcú erdő

Ezerarcú erdő
/2011. február 7., januári kezdeményből/

Suttog az erdő,
füledbe ejt ő
bűnös szavakat.

Kísérteni hív,
felveri hangja
az alvó madarat.

Hosszú hajadban,
kócokban fészkel,
füledbe suttogja:
Segíts, vagy véssz el!

Követ az erdő,
félelmet keltőn
sarkadban liheg.

Az éjszaka árnyait
elébed tárja,
rettegőn figyeld.

Karmos ujjaival
ruhádat tépi,
hiába küzdesz,
nem hagy lelépni!

Suttog az erdő,
füledbe meríti
bormámoros nyelvét.

Alvó madarak
riasztgatásában
már nem leli kedvét.

Lehellete részeg,
borzongatón édes,
tekintete hűvös,
a messziségbe réved.

Bolyong az erdő,
ha a nap feljő,
nyakadban piheg.

Színes kincseit
elébed hányja:
Vigyed, csak vigyed!

Nevetve nézed
gyönge ágait,
incselkedve kérded:
Hol hagyta árnyait?

Csendes az erdő,
tétova szellő
lebbenti hajad.

Álmodó árnyak
új éjre várnak,
a lombok alatt.

Alszik az erdő,
ébred a világ,
hullik a fákról
a mandulavirág.

4 megjegyzés:

Darolyn írta...

Na, most ez nagyon durva volt! :D
Először nem is esett le, hogy horrorhelyzetbe csöppentem, és mire azt várom, hogy valami extravéres lesz a végén, pozitívan fejezed be. Mintha meglendítenél egy jó nagy ággal.
De nagyon tetszett, még úgy is tetszett volna, hogy tényleg durva a vége, sőt!:)
Jó, hogy ilyen pattogós, ritmusos, hogy néhol rímel, néhol nem, de így jó.

hullócsillag írta...

Köszi :)... hát igen, igazából úgy történt, hogy horror-versnek indult, aztán nem fejeztem be, és a hangulatváltozás ezt csinálta belőle :)... szerintem jó átmenet lett az ijesztő éjszakából a hajnalba :)... elvileg mindenhol rímel, csak máshogy... két háromsorosnál az első két sorok és a két harmadik sor :D... és a négysorosoknál egyértelmű :D...

nOémi írta...

Szia hullócsillag! Fúú nekem nagyon bejött ez a vers, alapból imádom az ilyen rejtett tartalmú dolgokat és ez... ha nem képzelek bele túl sokat, nekem úgy jött le, hogy az erdő, egyolyan "túlvilágszülötte" lény. Ahogy írjátok, hogy a vége lágyra sikerül én megmondom őszintén beleborzongtam, valahogy nekem a bejezéstől lett sokkal rémísztőbb. De ahogy írtam ez csak az én véleményem. :)
És ÉN szeretem a csattanós, horrorisztikus verseket.

hullócsillag írta...

Köszönöm, nOémi! :)
Valóban :) Éjjel életre kél ;)...